Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Się Udało więcej

Wodowanie Sztuk – XX Gdański Festiwal Carillonowy

Wodowanie Sztuk – XX Gdański Festiwal Carillonowy

Lipiec, sierpień 2018 Każdy piątek o godz. 21.00 – wieża kościoła św. Katarzyny (Skwer przy Wielkim Młynie, ogród oo. Karmelitów) Każda sobota o godz. 12.05 – wieża Ratusza Głównego Miasta

Serdecznie zapraszamy na już 20. edycję Gdańskiego Festiwalu Carillonowego.

Program tegorocznego Festiwalu jest bardzo różnorodny. Podczas inauguracji

(6 lipca) wykonana zostanie przy Fontannie Heweliusza m.in. „Muzyka na wodzie”
J.F. Haendla w twórczych aranżacjach Kamila Cieślika na 4 trąbki, 4 waltornie, 4 kotły
i carillon mobilny „Gdańsk”. W koncertach solowych usłyszymy wybitnych carillonistów z kraju i ze świata: Amerykanina Jonathana Lehrera (13 i 14 lipca), Holendra Paula Maassena (3 i 4 sierpnia), Belgów Luca Romboutsa (10 i 11 sierpnia) i Jana Verheyena (18 sierpnia), gdańszczanki Monikę Kaźmierczak (7 lipca) i Annę Kasprzycką (25 sierpnia). Tegoroczną nowością będą koncerty duetowe: carillon z waltornią (27 lipca), carillon z gitarą (17 sierpnia) i carillon z fletem (24 sierpnia). Niewątpliwą atrakcją będzie konkurs dla publiczności (20 lipca), podczas którego utwory z polskich seriali wykona gdańszczanin Wojciech Lauer.  Zapraszamy też na specjalne koncerty jazzowe, podczas których do Holendra Paula Maassena dołączą gdańscy jazzmani na Scenie Jarmarku św. Dominika na Targu Węglowym (5 sierpnia, godz. 19 i 21). Podczas finału (31 sierpnia), zespół złożony z Litwina Ignasa Juzokasa (live electronics), i gdańszczan Tomasza Ziętka (trąbka) i Moniki Kaźmierczak (carillon) wykona kompozycję GDA-DAG autorstwa Juzokasa, a wieża kościoła św. Katarzyny zostanie ozdobiona wizualizacjami Roberta Turło i Pracowni Animacji gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych.

Podczas piątkowych koncertów artystów oglądać będzie można na dwóch ekranach – przy Fontannie Heweliusza i w ogrodzie oo. Karmelitów. Wstęp na koncerty jest bezpłatny, na miejscu dostępne będą drukowane programy, piątkowe koncerty będą również zapowiadane.

Mamy nadzieję, że spodobają się Państwu nasze muzyczne propozycje. Serdecznie zapraszamy!

Monika Kaźmierczak,

Dyrektor artystyczny Wodowania Sztuk – XX Gdańskiego Festiwalu Carillonowego

PROGRAM

Wieża kościoła św. Katarzyny

6.07 – koncert inauguracyjny:

Monika Kaźmierczak – carillon mobilny „Gdańsk”, Hornet Ensemble w składzie: Hornet Quartett (waltornie) – Gabriel Czopka, Piotr Kowalski, Łukasz Łacny, Michał Szczerba; trąbki – Piotr Kowalkowski, Damian Marat, Emil Miszk, Ostap Popovych. W programie m.in. Muzyka na wodzie J.F. Haendla i inne utwory powiązane z wodą

13.07 – Jonathan Lehrer (USA)

20.07 – Wojciech Lauer (Gdańsk) konkurs dla publiczności na rozpoznawanie utworów z polskich seriali

27.07 – Michał Szczerba – waltornia, Monika Kaźmierczak – carillon (Gdańsk)

3.08 –Paul Maassen (Niderlandy)

10.08 – Luc Rombouts (Belgia)

17.08 – Jan Verheyen - carillon, Cedric Honings – gitara (Belgia)

24.08 – Katarzyna Czubek – flet, Anna Kasprzycka - carillon (Gdańsk)

31.08 – Koncert finałowy z wizualizacjami na wieży kościoła św. Katarzyny/

Ignas Juzokas – elektronika (Litwa), Tomasz Ziętek – trąbka, Monika Kaźmierczak – carillon (Gdańsk)

Wizualizacje: Robert Turło, Pracownia Animacji ASP w Gdańsku

Wieża Ratusza Głównego Miasta

7 .07 – Monika Kaźmierczak (koncert z okazji V Światowego Zjazdu Gdańszczan)

14.07 – Jonathan Lehrer (USA)

21.07 – Wojciech Lauer (Gdańsk)

28.07 –  ceremonia otwarcia Jarmarku Dominikańskiego

4.08 – Paul Maassen (Niderlandy)

11.08 – Luc Rombouts (Belgia)

18.08 – Jan Verheyen (Belgia)

25.08 – Anna Kasprzycka (Gdańsk)

koncert specjalny:

5.08, Scena Jarmarku św. Dominika, Targ Węglowy

godz. 19.00, 21.00

Paul Maassen – carillon mobilny „Gdańsk”,  Artur Jurek - instrumenty klawiszowe, Janusz „Macek” Mackiewicz – gitara basowa, Grzegorz Sycz – perkusja

Wstęp wolny

Więcej szczegółów

www.carillon.pl

fb Carillony gdańskie – Muzeum Gdańska

Organizatorzy: Polskie Stowarzyszenie Carillonowe, Miasto, Gdańsk, Muzeum Gdańska

Partner: Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna

Współpraca: Jarmark św. Dominika, karmelici, Hornet i Corno Brass Festival (współpraca międzyfestiwalowa)

Patronat artystyczny: Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki w Gdańsku, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku

Patronat medialny: Radio Gdańsk, trójmiasto.pl, gdansk.pl, Gdańska Organizacja Turystyczna

Patronat honorowy: Konsulat Honorowy Królestwa Niderlandów w Gdańsku

Gdańsk jest jedynym miastem w Polsce, które posiada trzy czynne carillony koncertowe. Dwa gdańskie carillony znajdują się: w wieży kościoła św. Katarzyny (50 dzwonów) oraz w wieży Ratusza Głównego Miasta (37 dzwonów). Trzeci jest carillonem mobilnym i składa się z 48 dzwonów.

Na naszych carillonach koncerty grane są przez cały rok– w piątki o 14.45 w kościele św. Katarzyny i co sobotę o 12.05 w Ratuszu Głównego Miasta.

Pokazy Fontanny Heweliusza: piątki, soboty, niedziele o godz. 21.45 (piątki „na żywo”)

Program koncertów i szczegóły dostępne także na www.carillon.pl oraz fb Carillony gdańskie – Muzeum Gdańska

Koncerty odbywają się w wieży kościoła św. Katarzyny, którym od czasu II WŚ opiekują się ojcowie karmelici. Jest to najstarszy parafialny kościół w Gdańsku, nazywany Matrona loci (Patronka miejsca - w domyśle Gdańska).

Msze święte w dni powszednie: godz. 7 i 18, w niedziele i święta: godz. 8, 10, 12, 18.

http://www.gdansk.karmelici.pl/

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    Nasza natura to droga!

    Na­sza cy­wi­li­za­cja nie­uchron­nie upad­nie. Obec­nie znaj­du­je się w fa­zie schył­ko­wej. Ta­kie są na­tu­ral­ne cy­kle roz­wo­ju cy­wi­li­za­cyj­ne­go w Eu­ro­pie. To jed­nak nie ozna­cza, że

  • Avatar

    "Liberalne" elity Europy

    Li­be­ra­li­zm to je­st dok­try­na eko­no­micz­na po­ka­zu­ją­ca i tłu­ma­czą­ca, że wol­ny ry­nek je­st naj­lep­szym, naj­spraw­niej­szym me­cha­ni­zmem go­spo­dar­czym. Li­be­ral­ny to zna­czy

  • Avatar

    Dwóch chłopców

    Za­gad­ka: „Mam dwój­kę dzie­ci. Jed­no z ni­ch je­st chłop­cem uro­dzo­nym we wto­rek. Ja­kie je­st praw­do­po­do­bień­stwo, że mam dwój­kę chłop­ców?”. Do wy­bo­ru są trzy moż­li­wo­ści: A: 1/2, B: 1/3, C:

  • Avatar

    Troska o ekosystem

    W związku z pytaniami,...

  • Avatar

    Alternatywna troska o ekosystem

  • Avatar

    OBJAWIENIE MATKI BOSKIEJ W GIETRZWAŁDZIE

    MATKA BISKA

  • Avatar

    ATAK NA POLSKĘ - WZOREM CARYCY KATARZYNY II.KONFEDERACJI TARGOWICKIEJ CIĄG DALSZY - POWTÓRNY UPADEK POLSKI.PLAN CARYCY KATARZYNY II… POLSKĘ ZGNĘBIĆ NA ZAWSZE.

    ANTYPOLONIZM

  • Avatar

    Rząd WB nie wdraża Orwela na ostro

  • Avatar

    Chirurg to matka!

    Je­st ta­ka słyn­na za­gad­ka, w któ­rej oj­ciec i syn ma­ją wy­pa­dek sa­mo­cho­do­wy. Oj­ciec gi­nie, a sy­na wio­zą do szpi­ta­la. Wi­dzi go chi­rurg i mó­wi: „Nie mo­gę ope­ro­wać, to mój syn!”. Jak to

  • Avatar

    Głos Kremla głosem tęczowo - lewackich postaw

    Na nieszczęście – tysiące naszych rodzimych i zachodnich pożytecznych idiotów, mniej lub bardziej świadomie, staje się narzędziami w rosyjskich rękach. Przyczynią się oni do tego, że w środowiskach konserwatywnych nastąpią jeszcze

  • Avatar

    Bohaterowie Rzeczypospolitej. Lwowskie Orlęta

    POLSKIE TERMOPILE. BITWA POD ZADWÓRZEM.

  • Avatar

    CUD NAD WISŁĄ - BITWA WARSZAWSKA 104 ROCZNICA

    CUD NAD WIS

  • Avatar

    Zaporoska elektrownia jądrowa i wojenne klęski w obwodzie kurskim – dwie strony medalu? Kontynuacja szantażu nuklearnego

    Sytuacja w elektrowni jądrowej w Zaporożu po raz kolejny stała się częścią strategii szantażu nuklearnego, którą Rosja aktywnie stosuje wywierając presję na Ukrainę i społeczność międzynarodową. Działania te są skierowane na

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.